Sponsoreret indhold
Det er længe siden jeg har påbegyndt et indlæg med et spørgsmål – men det bliver altså dagens blog. Inspireret af min datter, som for nyligt har startet egen virksomhed, har jeg spørgsmålet:
- Hvordan brander i jeres virksomhed?
Jeg har selvfølgelig selv en vis erfaring, men jeg er bange for, at mine livserfaringer kommer til kort med dagens moderne annoncerings- og branding redskaber. Som tidligere erhvervsdrivende havde jeg stor fokus på, at brede kendskabsgraden til vores brand gennem alt fra profilbeklædning til reklameslik. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt dette stadig er relevant for den moderne forbruger.
Jeg har selvfølgelig brugt en god del tid på at undersøge markedet, hvor jeg stadig finder interessante virksomheder, såsom Jørgensen Engros – der til dags dato sælger slik med logo eller tryk. En reklameform jeg ved der ofte anvendes ved messer, udstillinger og receptioner landet over.
Men er det pengene værd? Får man faktisk en reklameværdi ud af denne investering?
Ved messer og stande har jeg stor forståelse, da slik og folk som formår at drive et publikum til sig – ofte har større menneskemængder end de stille og reaktive stande.
Profilbeklædning ved jeg er populært for mange virksomheder og tøj tilbydes billigt eller gratis – hvor beklædningsgenstande ofte skjules i julegaver, medarbejdergaver des lige. Det er en virksomheds metode for medarbejder tilfredsstillelse, hvor virksomheden selv – faktisk får mest ud af arrangementet.
De standardiserede kanaler som Facebook, Adwords, Linkedin, Instagram osv. ved jeg at min datter har fuld kontrol over. Det er mere den menneskelige markedsføring, hvor kompetencer og vidensgrundlag mangler.
Hvad siger i? Profilbeklædning og reklame slik med logo – Ja/Nej?